سوله اسپیس فریم

هدف از نگارش مقاله در پیش رو، آشنایی شما کاربران گرامی با انواع سوله به ویژه سوله اسپیس فریم است. سوله اسپیس فریم یکی از پرجاذبه‌ترین سازه‌های عمرانی است که به دلیل کاربردهای فوق العاده در زمینه‌های مختلف همچون برپایی نمایشگاه، بسیار پرطرفدار است. سوله اسپیس فریم مانند بسیاری از سوله‌های با کیفیت دیگر از فلز مقاوم و سبک ساخته شده است. قابلیت منحصر به فرد این وسیله،  انعطاف‌پذیری و ایجاد شیب است که باعث شده طراحان و تولیدکنندگان سازه‌های عمرانی انواع سوله را در هر شکل و مدلی طراحی کنند.

فهرست محتوا

برای آشنایی بیشتر با کاربردهای سوله، انواع سوله‌ها از جمله سوله اسپیس فریم،  سوله سبک، سوله دسته دوم، سوله موقت، سوله دائمی، سوله نمایشگاهی، سوله اجاری و همچنین شناخت سالن ستادی با اسپیس فریم، اجرای سوله نمایشگاهی، سوله و سالن، سالن، سوله سازی، بیمارستان صحرایی، سالن ایزوله، سالن ضدعفونی و… با ما همگام باشید

سوله اسپیس فریم چیست؟

شرکت‌های بزرگ عمرانی با بهره‌مندی از علم و دانش مهندسان و متخصصان صنعتی، توانستند سازه‌های زیبا با سقف‌های شیب‌دار به نام سوله طراحی نمایند. تنوع اشکال هندسی در ساخت این سوله‌ها موجب شده است تا افراد در حیطه‌های مختلف شغلی از این سازه فلزی خاص و کاربردی استفاده کنند.

سوله اسپیس فریم که یکی از انواع سوله‌های جذاب است بیش از دیگر سازه‌ها مورد استقبال قرار گرفته است. ابعاد، طرح، مدل و شکل سوله اسپیس فریم موجب شده است تا این سوله به عنوان پوششی منحصر به فرد در اماکن مختلف به کار گرفته شود.

سوله اسپیس

اکثر انبارها، سالن‌های ورزشی و همایشی بزرگ و مطرح جهان، صنایع مختلف، آشیانه مربوط به هواپیما و بسیاری از مکان‌های دیگر که نیاز به پوششی با دهانه بزرگ دارند از سوله استفاده می‌کنند. می‌توان گفت سوله یک نوع ساختمان از پیش تعیین شده از جنس مقاوم فولاد است که با تدبیر و هوشمندی طراحان خلاق و مجرب از طریق جوشکاری‌های اصولی و متریال‌های استاندارد ساخته شده است و به دلیل حساسیت و دقت در طراحی تاکنون مورد تایید تمامی مجموعه‌های نظارتی بوده است. تفاوت اساسی سوله‌ها مانند سوله اسپیس فریم که می‌تواند به عنوان سوله نو یا سوله دسته دوم باشد شکل قرار گیری دهانه آن‌ها است که بستگی به فضایی دارد که باید پوشش داده شود. برخی از این دهانه‌ها عبارتند از :

مدل‌های مختلفی از سوله اسپیس فریم، سوله موقت، سوله سبک، سوله دسته دوم، سوله پرفکت و … با انواع دهانه‌ها از طریق واحدهای عمرانی طراحی و سپس روانه بازار جهانی می‌شود که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.

سوله اسپیس فریم

معرفی انواع سوله موقت و سوله دائم

هر یک از واحد‌های صنعتی با توجه به پروژه‌ها و در واقع حیطه کاری خود، سوله‌های موقت و دائمی با مدل‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند.

انواع سوله‌ها که به صورت دائمی یا موقت با تکنیک‌ها، فونداسیون و روش‌های خاص خود نصب می‌شود که می‌تواند شامل مراحل نصب آسان یا پیچیده باشد.

در هر حالت نصب انواع سوله اسپیس فریم با مدل‌های گوناگون می بایست با نظارت افراد متخصص و با مهارت که در این زمینه آگاهی و تجربه کافی دارند انجام گیرد. در معرفی انواع سوله که در جهان بیش از دیگر سازه‌ها مطرح است می‌توان موارد زیر را نام برد:

آشنایی با سوله اسپیس فریم و کاربردهای آن

همان طور که از نام سوله اسپیس فریم مشخص است، این نوع سازه یا سوله از اسپیس ساخته شده است. اسپیس فریم یک نوع سازه فضایی با حالت‌های هندسی است که به دلیل کاربردهای فراوان در نمایشگاه‌ها به آن داربست نمایشگاهی نیز گفته می‌شود.

امروزه انواع سوله‌ها و سالن‌ها که حالت سرپوشیده یا سرباز دارد از طریق اسپیس فریم ساخته می‌شوند. سوله اسپیس فریم علاوه بر کارایی در برپایی نمایشگاه‌ها برای ساختن مکان‌هایی که به صورت اقامت دائم است نیز کاربرد دارد و به آن سوله دائمی نیز اطلاق می‌گردد. قرارگیری یکدست و حساب شده فرم‌های هندسی اسپیس‌ها در سوله اسپیس فریم موجب شده است تا سوله‌ها علاوه بر جذابیت شگفت انگیز ظاهری، استقامت و مقاومت بالایی را نیز داشته باشند.

همان طور که گفته شد اسپیس فریم در زمینه نمایشگاهی بسیار پرکاربرد است. ایجاد غرفه‌های کوچک و بزرگ از طریق سوله اسپیس فریم موجب شده است تا هنگام برپایی نمایشگاه از نصب سریع و آسان این نوع سازه‌ها استفاده شود.

طریقه اتصال اسپیس فریم‌ها به یکدیگر از طریق بست‌های اسپیس است که با ایده‌های خلاقانه نصاب‌های سازه‌های نمایشگاهی به صورت اشکال هندسی منظم و چشم گیری شکل می‌گیرد.

کاربردهای سوله بسیار گسترده است اما یکی از کاربردهای مهم و ارزشمند این سازه‌های مستحکم، ایجاد سالن ستادی با اسپیس فریم است. ایجاد این نوع فضا در مواقعی است که برخی از مکان‌های امدادی مانند بیمارستان‌های صحرایی نیاز به نصب سریع مکانی سرپوشیده داشته باشند.

به عنوان نمونه امداد بیمارستان صحرایی در مواقع زلزله و یا هر گونه بحران دیگر از طریق سالن ستاد اسپیس فریم انجام می‌گیرد تا به مجروحان و آسیب دیدگان در عصره وقت در مکانی مجهز و مقاوم رسیدگی شود.

ساخت انواع غرفه‌ها، سوله موقت، سوله دائم، سوله اسپیس فریم، قاب بنر، فریم های تونلی و بسیاری از سازه‌های دیگر به کمک اسپیس فریم انجام می‌گیرد.

دلایل محبوبیت سوله اسپیس فریم

سوله‌های اسپیس فریم که در مدل‌های سوله دائم و سوله موقت طراحی می‌شوند دارای اندازه‌ها و مدل‌های متنوعی هستند و به دلیل نوع نصب آسان، ارتفاع متغیر، مقاومت، نصب و جمع آوری آسان، قیمت مناسب و  اجرای سوله نمایشگاهی استاندارد، بیش از دیگر انواع سوله‌ها محبوبیت دارد.

شرکت‌های اجاره دهنده انواع سوله‌ها برای برخی از پروژه‌ای اجرایی مانند اجرای سوله نمایشگاهی که حالت سوله موقت دارد، خدمات سوله اسپیس فریم را به صورت سوله اجاری نیز ارائه می دهند.

در حالت کلی دلایل استفاده از سوله اسپیس فریم متفاوت است و به دلیل کاربردهای متنوع در سوله سازی به ویژه سوله نمایشگاهی و سوله اجاری اسپیس فریم‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار هستند:

ساخت سوله نمایشگاهی و سوله اجاری

همان طور که تاکنون دریافتید انواع مختلفی از سازه‌ها بنا به کاربردشان در پروژه‌های گوناگون اعم از نمایشگاهی، سالن، سوله اسپیس فریم و … ساخته می‌شوند.

طراحی مدرن و ساخت سوله نمایشگاهی جهت برگزاری فعالیت‌های مختلف نمایشگاهی است. این سوله‌ها از طریق فریم‌های فلزی ساخته می‌شوند. شرکت‌های معتبر که در جهت ارائه خدمات و تجهیزات لازم برگزاری نمایشگاه فعالیت دارند، سوله‌های نمایشگاهی فلزی را با دهانه‌های گوناگون به متقاضیان عرضه می‌دارند.

این خدمات می‌تواند به صورت سوله اجاری، سوره دائم یا سوله موقت باشد. تمامی مراحل نصب و اجرایی شدن سوله و سالن‌های دارای اسپیس فریم از طریق نظارت کارشناسان و مهندسین ماهر مجموعه‌های عمرانی طی فرایندی هماهنگ و منظم انجام می‌گیرد.

متقاضیانی که به دنبال نصب سوله سبک نمایشگاهی یا در واقع سوله اسپیس فریم هستند می‌توانند با مراجعه به سایت‌های ارائه دهنده خدمات سازه‌های بین المللی، اقدام به خرید، نصب و یا اجاره سوله، بدون محدودیت ابعاد دهانه نمایند.

رهن و اجاره واحدهای عمرانی و صنعتی که در واقع به عنوان سوله اجاری شناخته شده هستند، در زمینه‌های گوناگون مانند موارد زیر، انواع سوله‌ها را اجاره می‌دهند:

سوله سازی در کشور

در عصر حاضر بسیاری از مجموعه های صنعتی و کشاورزی از طریق تجهیزات مدرن و پیشرفته ساخت و ساز‌های ویژه همچون سوله سازی بخصوص سوله اسپیس فریم در اهداف خود پیشرو هستند. ادوات متنوع سوله و سالن به صورت تکمیلی، توسط مراکز معتبر تجهیزات و خدمات مهندسی در کشور عزیزمان ایران به متقاضیان ارائه می‌گردد.

اجاره اسپیس سوله

کشور ایران به عنوان یکی از برترین خدمات رسان‌های سوله اسپیس فریم، سوله اجاری، موقت، دائم، سبک، خرپایی، شیب دار و … توانسته است نام خود را در میان واحدهای بزرگ صنعتی در جهان مطرح کند.

نصب اسکلت های فلزی با استقامت بالا یا در واقع سوله اسپیس صنعتی توسط مهندسان پویا و خلاق شرکت های بزرگ کشور به صورت صفر تا صد اجرایی می‌گردد.

تمامی مخاطبین و متقاضیان خرید و اجاره سوله اسپیس و سالن می‌توانند با مراجعه به سایت‌های مشهور خدمات سوله و اسکلت فلزی، سفارشات لازم جهت نصب و راه اندازی سوله را انجام دهند.

این کار با هماهنگی مدیریت سایت مربوطه و کارشناسان و مهندسان خبره که در نصب و جمع آوری اسپیس‌های سوله اسپیس تجربه کافی دارند و به فنون نصب آشنا هستند، انجام می‌پذیرد. زیرا در فرایند سوله سازی و چیدمان سوله اسپیس فریم مهارت کارشناسان نصب بسیار حائز اهمیت است.