قیمت بیلبورد
بعد از بررسی این نکات و فهمیدن نکاتی در رابطه با ساخت بیلبورد، فروش بیلبورد و اجاره بیلبورد حال نوبت به بررسی قیمتهای بیلبورد میرسد. پیشتر ما به این نکته اشاره کردیم که معمولاً اجاره بیلبورد تبلیغاتی و یا خرید آن هزینههای بسیار زیادی با خودش به همراه دارد. حال ما به صورت مشخص تر در رابطه با این هزینه ها برای شما صحبت خواهیم کرد. به طور تقریبی در مرکز شهر یک بیلبورد در ابعاد کوچک قیمتی حدود یک میلیون تا چهار میلیون تومان دارد. توجه نمایید که این قیمت ها از صفر تا صد بیلبورد را دربر میگیرند. یعنی هزینه طراحی بیلبورد، ساخت بیلبورد، و محل نصب بیلبورد و اجاره بیلبورد تماماً هزینه حدود یک میلیون تا چهار میلیون تومان را برای شما رقم خواهند زد. توجه نمایید با متفاوت شدن منطقه جغرافیایی این قیمت ها نیز بالا و پایین می شوند. حتی گاهی ممکن است تا پانزده میلیون تومان نیز در برخی مناطق بابت ساخت بیلبوردها هزینه شود. ساخت بیلبورد تاثیر بسیار زیادی در قیمت این بیلبوردها دارد. توجه نمایید که بیلبورد های تبلیغاتی در مراکز خرید و مکان های بسیار پرتردد هزینه های بسیار زیادی دارند و تا حد بسیار زیادی برای شما هزینه بر می باشد.
قیمت ساخت بیلبورد
سه عامل گردش، شاخص های دموگرافیک مخاطبین، و میزان مشاهده در میزان دیده شدن تبلیغات شما و میزان هزینهای که شما باید برای آن پرداخت کنید، تاثیر گذار میباشند. گردش به معنی حجم کل ترافیک می باشد که یک بیلبورد در معرض آن قرار دارد. این حجم ترافیک معمولاً از طریق اطلاعات حمل و نقل و راهداری صادر میشود که با نام گردش بیل بورد تبلیغاتی شناخته میشود. این که افرادی که در معرض بیلبورد تبلیغاتی شما قرار دارند، آیا بیلبورد شما را دیدهاند و آن را مورد توجه خودشان قرار دادهاند، مورد بررسی قرار نمیگیرد بلکه هر فردی که از زیر بیلبورد تبلیغاتی و شما رد بشود در این آمار محاسبه خواهد شد. شاخصهای جمعیتی و دموگرافیک مخاطبین به بررسی اطلاعاتی مانند سن، جنسیت و میزان تحصیلات و غیره بستگی دارد که این موضوع نیز در تعیین قیمت بیلبوردها تاثیرات بسیار زیادی دارد. برای مثال تحصیلات افرادی که از زیر تابلوی شما عبور می کنند قیمت بیلبورد شما را بالاتر خواهد برد پس در نتیجه اگر یک بیلبورد تبلیغاتی در نزدیک دانشگاه ها قرار بگیرد قیمت آن بالاتر خواهد رفت. مشاهده نیز یکی دیگر از عواملی میباشد که در زمینه قیمت بیلبورد های تبلیغاتی تاثیر بسیار زیادی دارد. این موضوع در واقع به تعداد افرادی که بیلبورد تبلیغاتی شما را مشاهده میکنند نرخ مشاهده یا این ایمپرشن میگویند. توجه نمایید که نرخ مشاهده به عوامل مختلفی مانند اندازه بیلبورد شما، سرعت عبور مردم از کنار بیمار شما شرایط آب و هوایی موجود در اطراف دیوار شما و غیره بستگی دارد که تمامی این موارد تأثیرات بسیار زیادی در بیلبورد تبلیغاتی شما خواهند داشت.
