غرفه سازی نمایشگاهی چیست؟

هنگام برگزاری رویدادهای بین‌ المللی یا نمایشگاه‌هایی که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شوند، افراد زیادی به منظور خرید یا بازدید و آشنایی با محصولات و برندهای جدید به این مراکز مراجعه می‌کنند. صاحبان کسب و کارهای مختلف با حضور و غرفه داری در این نمایشگاه‌ها می‌توانند به عنوان یک فرصت استثنایی برای معرفی شرکت‌های تازه تاسیس یا محصولات جدید برندهای قدیمی از این موقعیت استفاده کنند. در صورتی که قصد حضور در نمایشگاهی را دارید و هدف شما تنها حضور و معرفی محصولتان و دستیابی به اندکی سود است، نیاز چندانی به آشنایی با مفهوم غرفه سازی نخواهید داشت اما اگر هدفتان این باشد که تا با حضوری موثر در یک نمایشگاه به برندسازی کسب و کار خود بپردازید، اعتمادسازی کنید، با یک بازاریابی تاثیرگذار محصول خود را معرفی و از فروش آن با قیمتی مناسبت‌تر در مدت زمان مشخصی به سود قابل توجهی برسید، کسب اطلاعات در این زمینه برای شما حائز اهمیت است و می‌توانید اطلاعات مورد نیاز خود را در رابطه با اینکه غرفه سازی چیست، چه انواع و کاربردهایی دارد و چقدر برای شما هزینه خواهد داشت در این مقاله به دست آورید‌.

غرفه سازی چیست؟

غرفه سازی مجموعه‌ای از فاکتورهای مختلف است که در صورت اجرایی کردن آن‌ها می‌توانید در نمایشگاه‌ها یا رویدادهای فراگیر و بین المللی نسبت به سایر همصنفان خود مخاطب بیشتری را به خود جذب کنید و سهم بیشتری از بازار را به تصاحب خود درآورید. غرفه سازی در واقع همچون لباس و ظاهری آراسته یا عطری جذاب همه‌ی نگاه‌ها را متوجه شما خواهد کرد و باعث می‌شود افراد با دید بهتری به شما بنگرند و درباره‌ی شما تصمیم بگیرند.

بازاریابی از بخش‌ها و فاکتورهای مختلفی تشکیل می‌شود که غرفه سازی، جزئی جدایی ناپذیر از آن است. غرفه سازی حرفه و عرصه‌ای است که افراد شاغل در آن به عنوان غرفه ساز باید از حس مسئولیت پذیری بالایی برخوردار باشند و در زمان مناسب (که برای آن‌ها فرصت محدودی است) محیطی جذاب و سرشار از حس امنیت و آرامش را تهیه نمایند و در موعد مقرر به شما تحویل دهند. غرفه‌ها در واقع چیزی فراتر از یک سازه‌ی فیزیکی هستند زیرا حکم ابزاری موثر برای بازاریابی را دارند که منجر به جذب مشتری و ایجاد فرصتی برای خرید و فروش و در نتیجه درآمدزایی می‌شوند.

 غرفه سازی نمایشگاهی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

غرفه سازی نمایشگاهی در حقیقت هنری است که منجر به ساخت غرفه‌ای زیبا، مدرن و دلپسند می‌شود و در هنگام حضور در یک نمایشگاه، بخشی از کار است که نیازمند تمرکز و توجه بسیار زیادی است. غرفه سازی نمایشگاهی طبق اصول خاصی انجام می‌شود. معمولاً رقبای ثابت شما نیز در نمایشگاه‌هایی که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شوند شرکت می‌کنند، از این رو پیشی گرفتن از رقبایتان در این عرصه مسئله‌ای قابل توجه است. برای این منظور صرفه نظر از کیفیت محصولی که ارائه می‌دهید، طراحی غرفه‌ای زیبا و به یاد ماندنی ضرورت دارد تا بتوانید برند خود را در ذهن مخاطبتان ثبت کنید.

اگر کار خود را به یک غرفه ساز حرفه‌ای و باتجربه بسپارید، غرفه‌ی شما را به گونه‌ای طراحی می‌کند که بین ظاهر آن و نوع محصول یا خدمتی که شما ارائه می‌دهید تناسب زیادی وجود داشته باشد و بین اجزای غرفه نیز هماهنگی لازم دیده شود.

لازم است غرفه ساز، غرفه‌ی شما را به گونه‌ای طراحی کند که شرایط لازم برای حضور بازدیدکنندگان در آن وجود داشته باشد. برای مثال استفاده از مبلمان در طراحی غرفه‌ی نمایشگاهی تاثیر چشمگیری در جذب مخاطبان خواهد داشت و باعث می‌شود فضای مناسبی وجود داشته باشد تا با حفظ حریم شخصی،   بازدیدکننده بتواند با شما به مذاکره بپردازد.

یک غرفه ساز حرفه‌ای با طراحی غرفه‌‌ای که در نظر اول اطلاعات لازم را راجع به زمینه‌ی کسب و کار شما ارائه دهد، کمک می‌کند تا محصولات شما به بهترین نحو در غرفه‌ی شما قرار داده شوند. علاوه بر این‌ها، طراحی یک غرفه‌ی چشمگیر در نمایشگاه این ذهنیت را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند که وقتی شما برای یک غرفه در نمایشگاه تا این میزان ارزش قائل می‌شوید قطعاً باید شرکت قابل اعتمادی داشته باشید و با این میزان از اعتمادسازی برای مخاطب، موارد بسیاری دیده شده است که منجر به معامله و عقد قرارداد در همان محیط نمایشگاه می‌گردد.

 انواع غرفه سازی نمایشگاهی کدامند؟

غرفه‌های نمایشگاهی انواع مختلفی دارند اما همه‌ی آن‌ها در دو دسته‌ی کلی زیر قرار می‌گیرند:

  1. غرفه سازی در فضای بسته: بیشتر نمایشگاه‌ها به منظور محافظت در برابر شرایط دما و آب و هوایی به خصوص در فصول سرد سال، در فضای بسته برگزار می‌شوند. غرفه سازی در فضای بسته این امکان را به غرفه ساز می‌دهد تا با به کار گیری مواد اولیه‌ی متفاوت غرفه سازی از جمله چوب، شیشه و یا حتی اسپیس فریم کار کند. وجود سقف در این نمایشگاه‌ها نیز خود به مونتاژ و کف سازی غرفه‌ی نمایشگاهی کمک می‌کند.
  2. غرفه سازی در فضای باز: رویدادها و نمایشگاه‌های فضای باز در شرایط کاملاً متفاوتی برگزار می‌شوند. غرفه‌ی نمایشگاهی که در فضای بسته چشمگیر به نظر می‌رسد، ممکن است وقتی در محیط بیرون قرار گیرد تأثیر بصری زیادی نداشته باشد. اما می‌توانید از امکانات محیط به نفع خود استفاده نمایید. یکی از نکات با اهمیت در هنگام ساخت غرفه‌های نمایشگاهی در فضای باز، توجه به متریال مناسب برای پوشش غرفه است که بتواند در مقابل باد و باران و سایر عوامل جوی مقاومت نشان دهد. غرفه‌سازی در فضای باز از این جهت مفید است که می‌تواند عابران و به طور کلی افراد بیشتری را به سمت شما جذب کند.

غرفه سازی با اسپیس فریم

اسپیس فریم‌ها سازه‌هایی فلزی هستند که از اتصال بافت‌های فلزی مفتولی ساخته می‌شوند. اجزای مختلف این سازه‌ها توسط بست‌هایی مخصوص  به یکدیگر متصل می‌شوند. برای پوشش اسپیس فریم‌ها از چادر، بنر و برزنت استفاده می‌شود. از مزیت‌های اسپیس فریم این است که به سادگی قابل حمل است و می‌توان آن را در هر محلی نصب و برپا نمود. این نوع غرفه‌ها دارای استقامت و ایمنی بسیار بالایی هستند و و در هر شرایط آب و هوایی قابلیت برپایی دارند.

اهمیت کف سازی در غرفه سازی

کف سازی غرفه‌ی نمایشگاهی علی‌رغم اینکه در نگاه اول شاید به چشم نیاید، بخش با اهمیتی از فرآیند ساخت غرفه است. این کار به دو صورت کف سازی یکپارچه و کف سازی جدا انجام می‌گردد. کف سازی جدا به علت زیبایی و نصب آسان‌تر، بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این نوع کف سازی به واسطه‌ی یک سطح شیبدار و یا سکوهایی چند سانتی متری، هر غرفه را از سطح عمومی  نمایشگاه جدا می‌کنند که برای این کار برحسب تناسب بیشتر با زمینه‌ی فعالیت شما بیشتر از موادی چون چوب، شیشه، چمن مصنوعی، موکت و  اسپیس فریم استفاده می‌شود.

قیمت غرفه سازی در چه محدوده‌ای قرار دارد و به چه عواملی وابسته است؟ 

استفاده از اسپیس فریم برای غرفه سازی یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها برای این منظور است. حسن کار در اینجا است که شما می‌توانید بسیاری از اجزای مورد نیاز برای غرفه‌ی خود را به صورت اجاره‌ای تهیه نمایید. اما قیمت نهایی تمام شده برای غرفه‌ی شما بستگی به میزان استفاده از تجهیزات اضافی غرفه سازی دارد. بسته به اینکه طراحی غرفه‌ی شما به شکلی ساده یا پیچیده صورت گرفته باشد، یا اینکه جنس مواد به کار رفته در غرفه‌ی نمایشگاهی شما چه باشد و این مواد از چه کیفیتی برخوردار باشند میزان هزینه‌ای که باید برای غرفه‌ی خود داشته باشید تفاوت پیدا می‌کند. اما گروه غرفه‌ سازی اسپیس فریم به آدرس اینترنتی www.spaceframe.ir یکی از حرفه‌ای‌ترین فعالان عرصه‌ی غرفه سازی است که می‌تواند با توجه به نیاز شما برای داشتن یک غرفه‌ی موقت و یا یک غرفه‌ی بادوام و با کیفیت ماندگار بر اساس اندازه‌ی غرفه‌ی مورد نظرتان با قیمت مناسبی که بر حسب متراژ مربع محاسبه می‌شود به شما در جذب هر چه بیشتر بازدیدکنندگان و مشتریان و بازاریابی موثرتر کسب و کارتان کمک نماید.

جمع بندی و نتیجه گیری

با حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین المللی می‌توان به شیوه‌ای بهتر محصولات و خدمات کسب و کار خود را به معرض نمایش عموم درآورد. برای حضور پررنگ‌تر در این نوع رویدادها، غرفه سازی درست و ایده‌آل از اهمیت بالایی برخوردار است. غرفه سازی نمایشگاهی اصول خاصی دارد که طراحان حرفه‌ای این عرصه با بهره‌گیری از توانایی و تجربه‌ی خود به این کار می‌پردازند و بر حسب نیاز شما با استفاده از مواد اولیه‌ی متناسب با موضوع کسب و کارتان، غرفه‌ی ایده‌آل را برایتان طراحی می‌کنند.

[تعداد: 0   میانگین: 0/5]